top of page
  • Nazlıcan Yamankurt

Vitrin Çeşitleri

Dikkat çekici bir vitrine ve mağaza düzenlemesine sahip olmak, kalabalık bir rakip grubunun arasından sıyrılıp öne geçmek için oldukça önemlidir. Tecrübeli bir ticari gelişim uzmanı olan Henry Martin’e göre, vitrin türlerine hakim olmak ve bunları iyi uygulamak 1 numaralı gerekliliktir.


Farklı vitrin tiplerini şöyle sıralamak mümkündür:


Açık Arkalı Vitrinler


Bu tip vitrinlerde, arka kısımda mağaza görüntüsünü kapatan bir pano yoktur. Müşteriler, vitrine bakarken aynı zamanda mağazanın içine de hakim olur.


Vitrinlerinizde bu vitrin tipini kullanmak, müşterilerin aradıklarını kolayca bulabilmelerini ve hediye fikri olmayan müşterilerin dikkatini çekebilecek seçenekler sunmayı sağlar.



Açık Arkalı Vitrin

Kapalı Arkalı Vitrinler


Bu tip vitrinlerde, müşteriler mağazanın içini göremez. Kullanılan arkalıklar ve yaratılan ambiyansla, vitrin mağazadan ayrı bir kimliğe bürünür.


Arkası kapalı vitrin düzenlemesini seçmek, mağazanın o sezona ait koleksiyonuna yönelik merakı canlandırır. Özellikle dikkat çeken bir vitrin hazırlandıysa, vitrinin devamında mağaza düzenlemesinde neler görüleceği fikri müşterileri içeri çeker.


Kapalı Arkalı Vitrin

Yarı Kapalı Vitrinler


Hem açık hem de kapalı vitrinlerin birleşimi ile oluşturulur. Müşterilerin mağaza içi hakkında fikir edinebileceği kadar açık alana sahiptir. Aynı zamanda, daha fazla neler olduğu konusunda ilgi uyandıracak kadar da kapalıdır.


Yılbaşı vitrini olarak bu tip bir düzenleme seçmek, hediye fikri olan ve olmayan müşterilerin seçenekleri hakkında bilgi edinmesini kolaylaştırır. Aynı zamanda gizemli bir havaya sahip olması, müşterilerde mağazayı da görme isteği uyandırır.



Yarı Kapalı Vitrin

Ada Vitrinler


Bu vitrinler, dükkânın içine yerleştirilir. Ancak mağazanın camlı kısmından ve kapısından farklı açılarla görünür. Bu tip vitrinlerde ürünlerin vurgulanması açısından ışık ve düzenleme ayarlarından bolca yararlanır.


Özellikle belli bir ürün veya ürün grubuna ait sergileme yapılmak istenen dönemlerde, bu vitrin tipi avantajlı olacaktır. Tamamen yılbaşına özel ürünlerin ve özel koleksiyonların müşterilere gösterilmesi için tercih edilebilir.


Ada Vitrin


Köşe Vitrinler


Köşe vitrinler adından da anlaşılabileceği gibi bir mağazanın köşesini tamamiyle sarar. Bu vitrinlerde gruplamalar kemerin ortasına doğru giydirilmelidir. Gruplamaların akıllıca kullanılması, müşteriyi pencerenin bir tarafından diğerine ve mağazanın girişine doğru yönlendirmeye yardımcı olur.



Köşe Vitrin
Köşe Vitrin


Açılı Vitrinler


Açılı vitrinler girişe doğru açılıdır. Bu tür vitrinler yavaş yavaş yerlerini diğer tip vitrinlere bırakıyorlar, ancak böyle bir vitrin tasarlıyorsanız, gruplamalarınızın cam panele paralel olarak gösterilmesi gerektiğini unutmayın. Kaldırıma veya yürüyüş yoluna paralel olarak tasarım yapmayın. Bunun nedeni, müşterilerin kapıya doğru yolculuklarında cam bölmenin önünde durma olasılıklarının daha yüksek olmasıdır. Bir pencereyi bu şekilde giydirmek size camın tüm yüzey alanıyla çalışabilme avantajını sağlar.



Açılı Vitrin
Açılı Vitrin


Oyunlaştırılmış Vitrinler


Mağaza mimarisinin el vermesi durumunda, farklı ve çekici bir görüntü yaratabilmek için kullanılan vitrinlerdir. Son yıllarda sıkça tercih edilen ve büyük ilgi toplayan düzenlemeler sunar.


Özellikle yılbaşı vitrinleri için bu tipin seçilmesi, dikkatleri üstüne en çok çeken mağaza olmanızı sağlayabilir. Durağan olmayan veya senaryolaştırılmış vitrinler sayesinde, sadece ürünlerinizle değil; mağaza deneyiminizle de müşterilere yeni yılı hissettirebilirsiniz.


Oyunlaştırılmış Vitrin
Hareketli Vitrin

Yeni yıl ürünlerinizi sergileyeceğiniz vitrin tipini seçtikten sonra, unutulmaz bir vitrin düzenlemesi için önceki yazılarımıza ve Levitate Gösteri Teknolojileri'nin piyasaya çıkardığı akıllı makara sistemi g'petto'ya göz atabilirsiniz.


Mağazalarınızın görsel düzenlemelerinde (vitrinlerinizde ve reyonlarınızda), özel veya normal gün fark etmeksizin, müşterilerinize daima farklı senaryolar sunmanıza yardımcı olacak ürünümüz ile;


- Daha fazla müşteriye ulaşabilir,

- Rakipleriniz arasından ayrılabilir,

- Müşterilerinize farklı bir mağaza deneyimi sunabilir ve

- Markanıza olan sadakati arttırabilirsiniz.




Geri Dön
bottom of page