Retailtainment, retail (perakende) ve entertainment (eğlence) kelimelerinin birleşmesinden oluşan ve müşterilerin satın alma deneyimini, anı oluşturacak deneyimlere dönüştürmeyi amaçlayan, aynı zamanda "experimental marketing" (deneysel pazarlama) olarak da bilinen ve 1999 yılında sosyolog George Ritzer tarafından ortaya atılmış bir kavram.
Bu kavramın ortaya çıkışıyla beraber mağazacılık sektörü içerisinde bulunan markalar müşterilerinin başka bir yerde satın alamayacağı görsel veya tensel deneyimler yaratmaya başladılar. Bu sayede hem müşteride sadakat oluşturmak ve pozitif bir algı yaratmak, hem de markanın konuşulurluğunu artırmayı amaçladılar.
Bu amaç doğrultusunda Hermés, müşterilerine deneyim alanı yaratan Hermès Carré Club'ı Chelsea'de hayata geçirdi. Bu stüdyoda müşteriler Hermés'in yetenekli zanaatkârlarının becerilerini izleme fırsatı buldu.
Dünyadan bir diğer örnek de Dolce&Gabbana'dan Harrods'taki mağazası için geldi. Görsel deneyimleme örneği olarak gösterilen bu çalışmada vitrinlerini bir tiyatro sahnesi olarak kullanan Dolce&Gabbana, ürünlerin hikayesini vitrinlerinde paylaşarak görsel bir deneyim festivaline imza atmış oldu.
Retailtainment'ın işe yaradığı ise EventTrack raporunda ortaya çıkarıldı. Bu rapora göre müşterilerin %91'inin deneyim yaşayabildikleri markalara yönelik pozitif bir düşünce geliştirdiği kanıtlandı.
Görsel deneyim yaratma aracı olarak canlı gösteriler, onların sadece o anda seyredilebilir oluşu ve ortaya çıkan görselin insanlar için özel olarak o anda sunuluyor olmasıyla insanın biriciklik ve özel olma ihtiyaçlarını doyurduğu için en güçlü algı kapanlarından biri olarak kabul edilir. Özel bir deneyim yaşayan insanlar, bu deneyimi birbirleri ile paylaşma ihtiyacı duyarlar. Bu da markanın konuşulurluğunu arttırır.
Mağazada canlı gösteriler düzenleyebiliyor olmak markanın konuşulurluğunu arttırdığı gibi mağazanın fiziksel alanına yönelen insan sayısını da yükselterek doğrudan potansiyel müşteri sayısında ve ciroda artış sağlar.
Levitate Gösteri Teknolojileri'nin piyasaya çıkardığı akıllı makara sistemi g'petto, mağazalarınızın görsel düzenlemelerinde (vitrinlerinizde ve reyonlarınızda) siz tasarımcılara müşterileriniz için tiyatro sahneleyebileceğiniz bir platform sağlıyor.
Görsel düzenlemelerinizde g'petto'yu kullanmak:
- Size daha fazla müşteri kazandıracak,
- Rakiplerinizden sizi ayıracak,
- Müşterilerinizin mağaza içerisinde daha fazla kalmasını sağlayacak ve
- Markanıza olan sadakati arttıracaktır.
Geleceğin perakende sektörü Doug Stephens'ın da öngördüğü gibi, mağazalarını bir deneyim merkezi haline getirebilmiş markaların domine edeceği bir sektör olacak gibi gözüküyor.
Comments