• Nazlıcan Yamankurt

Özel Gün Vitrinleri - Black Friday

Dünyanın neresinde olursanız olun, vitrinlerden özel bir gününün yaklaştığını anlamanız mümkündür. Bu, tarihi oldukça eskiye dayanan ve artık “gelenek” haline gelmiş bir olaydır. Değişen zaman veya gelişen teknolojiler bu durum üzerinde etkili olsa da markaların, mağazaları aracılığıyla müşterilere erişiminin en kolay yöntemlerinden biri budur.


Sadece vitrinlere değil, bütün mağazaya dönemin ambiyansını katan bu düzenlemeler; hem satıcılar hem de müşteriler için oldukça önemlidir. Bundan hareketle, dünya genelinde kutlanan ve vitrinlerde iz bırakan bu dönemlerle ilgili bir seri hazırlamaya karar verdik.


Serimizin ilk vitrin düzenlemesi, bu yıl 27 Kasım’da gerçekleşecek Black Friday, diğer bir adıyla Kara Cuma’ya ait olacak. Gelin, bugünü özel kılan nedir ve vitrinlerdeki yansımaları nelerdir birlikte inceleyelim.


Black Friday

Black Friday, Şükran Günü’nden sonraki Cuma gününe verilen addır. İlk kullanımı 1860’lara dayansa da, günümüzdeki haline 1950’li yıllarda erişmiştir. Black Friday, yılbaşı sezon alışverişinin açılışını temsil eden ve perakendecilerin uyguladığı büyük indirim gününe verilen ad olmuştur. Türkçe’de Kara Cuma olarak anılan bu günün adını, kesin kaynaklara dayanmamasına rağmen, 1961 yılında bu günde oluşan inanılmaz insan ve araç trafiğinin yarattığı kaostan geldiği düşünülmektedir.


Vitrin düzenlemelerinin, perakende dünyasında ne kadar etkili olduğundan daha önceki yazılarımızda da bahsetmiştik. Araştırmalara göre, perakendecilerin gelirlerinde tatil ve özel dönemlerde %25’e varan artışlar yaşanması mümkündür. Bu artışta en büyük rollerden biri de vitrinlere aittir. Neredeyse her sektörden markanın, yoğun dönemlerde yaşadığı rekabette, iyi düzenlenmiş bir vitrin ile öne geçmesi mümkündür.


Black Friday Mağaza Kuyruğu

Black Friday’i çekici yapan şey, ürünlerdeki indirimlerdir. Peki bu gibi bir toplu indirim döneminde, markanızı müşterilere en iyi şekilde nasıl gösterebilirsiniz? Sanatçı ve iç mimar Sally Dailey’nin özel dönem vitrinleri için verdiği ipuçları şöyle;


Hazırlıklara erken başlayın


Bu dönemlerde görünürlüğünüzü artırmak istiyorsanız, tarihlerde gecikme yaşamamalısınız. Vitrin düzenlemesi, reyon değişimi ve reklam gibi hazırlıklarınızı diğer markalardan önce yapmak sizi öne çıkaracaktır. Black Friday’e öncülük etmek istiyorsanız, gerçekleşeceği haftayı beklemeden kasım ayının başında hazırlıklarınızı tamamlamalısınız. Bu sayede, hem indirimleri ilk haber veren hem de yeniliklere öncülük eden marka olmanız mümkün olur.


Vitrin düzenleme

Eklektik bir görüntü yaratın


Eklektik kelimesi Türkçede seçmeci olarak geçer. Bu dönemlerde her perakendeci aynı mesaja yönelik düzenlemeler yapar. Bu sebeple geniş bir grup içerisinde göze batan olmayı başarmalısınız. Bu noktada alışılmışın dışına çıkmanız sizi diğerlerinin arasında öne çıkaracaktır. İnsanların vitrininize tekrar bakmasını sağlayabilmeniz için ilginç unsurların dikkatli bir şekilde toplanması ve sunulması önemlidir. Bu dönemlerde farklı şekil, renk ve desenlerin oluşturacağı çatışma ile enerjik görseller oluşturmak faydalı olacaktır. Bu dönemlerde görsel düzenlemelerinizde hareket kullanmanız sizi diğer mağazalardan ayıracaktır.


Black Friday

Eğlenceli bir düzenleme oluşturun


Ne de olsa özel bir dönem için hazırlanıyorsunuz. Eğlenceyi de işin içine katmakta yarar var. Hazırlayacağınız düzenlemeler ile insanlarda sadece ilgi uyandırmayı değil, aynı zamanda onlara unutamayacakları deneyimler sunmayı da hedefleyin. Görsel düzenlemelerinizde oluşturacağınız sahnelerle, müşterilerinizin alıveriş dışında başka şeyleri de deneyimleyebileceklerini onlara gösterin.




İstenmeyen durumların oluşmasına engel olun


Özellikle Black Friday gibi büyük indirimlerin yapıldığı dönemler, müşterilerin yoğun olarak alışverişe yönelmesine neden olur. Black Friday adının hikayesinden de yola çıkarak, bu gibi bir yoğunluğun oldukça iyi şekilde yönetilmesi gerekir. Özellikle reyonların düzenlemesi ve ürün sergi alanlarının tasarımının kalabalık anlara uygun olarak dizayn edilmesi çok önemlidir. 2006 ve 2018 yılları arasını kapsayan the Hustle raporunda, Black Friday kapsamında yaşanan can kaybı ve yaralanmalar bu ihtiyacı kanıtlar niteliktedir. Müşterilerin sağlığı ve markanızın duruşu açısından, her duruma hazırlıklı olmak gerekir.

Black Friday Yaralı (Mor) ve Ölü (Kırmızı) Sayısı

Sosyal medyanın gücüne inanın


Son olarak, her zaman olduğu gibi bu dönemlerde de dijital ortamlarda adından söz ettirmenin önemi unutulmamalıdır. Özellikle sosyal medya üzerinden yapılacak, mağazanıza ait görsel paylaşımları sizi her anlamda destekleyecektir. Müşterilerinize sunacağınız deneyimler ve onlarda bırakacağınız izlenimlere dikkat edin. Bu döneme ait Instagram, Twitter gibi hesaplarınızı güncel tutun ve mağaza görsellerinizi bu ortamlarla da müşterilerinize sunun.


Black Friday Sosyal Medya Paylaşımları

Biz Levitate Gösteri Teknolojileri olarak, özel günlerin markalar için önemini biliyor ve piyasaya çıkardığımız akıllı makara sistemi g'petto ile bu gibi günlerde oluşturulacak görsel düzenlemeleri ile öne geçen vitrinler ve reyonlar için farklı senaryoları sergileyebileceğiniz bir sahne kurma imkanı sunuyoruz.


Görsel düzenlemelerinizde g'petto'yu kullanmak, özel günlerde markanızın öne çıkmasını sağlarken;

  • Size daha fazla müşteri kazandıracak,

  • Rakiplerinizden ayrılmanızı sağlayacak,

  • Müşterilerinizin mağaza içerisinde daha fazla vakit geçirmesini sağlayacak ve

  • Markanıza olan sadakati arttıracaktır.


levitate_logo_turuncu_beyaz.png

Sayfalar

LeviArt

Sosyal

Koşullar

Copyright © 2020, Levitate Gösteri Teknolojileri Ltd. Şti.

Üniversiteler Mah. İhsan Doğramacı Blv. Arge ve Eğitim Merkezi Apt. No:13 Çankaya Ankara

support@levitate.com.tr