Amerikan Pazarlama Birliği, mağaza atmosferini “Tüketicilerin mağaza içinde (bilinçli veya bilinçsiz olarak) yaşadıkları duygusal ve bilişsel durumlar’’ olarak ifade eder. Bu durumu oluşturan uyarıcılar, müşteriyi satın almaya yönlendirecek bir atmosfer yaratır.
Alışveriş
Mağaza atmosferi, satın alma kararlarını etkilemek amacıyla, çevresel uyarıcılar kullanarak müşterileri manipüle etmek olarak da ifade edilebilir. Fakat mağaza atmosferi yalnızca mağaza içinde oluşmaz. Müşteri mağazaya girmeden önce mağazanın dış tasarımı ve vitrin düzenlemesiyle de bilinçaltında bir fikir oluşturur. Müşterilerin tam anlamıyla ürünü denemeden veya fiyatlar hakkında bilgi sahibi olmadan önce mağaza hakkında ilk yargılarının oluşması mağaza atmosferi ile sağlanmaktadır.
Düşünce Oluşumu
Başka bir açıdan yaklaşacak olursak, atmosferin duyular yoluyla algılandığını söyleyebiliriz. Bu bağlamda kullanılan müzik, koku, renk, ışık ve hareket gibi uyarıcıların tüketicilerde canlılık, güven, mutluluk duyguları yaratarak mağazada geçen süreyi uzatabilmenin yanı sıra satın alma isteğini de kamçıladığı bilinmektedir.*
Pazardaki rekabet açısından düşünecek olursak, mağazaların ön plana çıkması için dikkat çekmesi gerekir.
Ön Plana Çıkma
Mağaza hakkında bir fikir sahibi olmayan tüketici öncelikle mağazanın dışı görünüşü ve vitrin ile karşılaşacaktır. Bu şekilde mağaza, tüketicinin zihninde bir yer oluşturur. Bilinçlenmiş tüketici günümüzde mağaza içinde farklılık ve zevk verici alışveriş deneyimleri yaratmaya yönelik düzen aramaktadır.
Müşteriye görsel bir festival verebilmek ve hikayeler anlatıp onu mağaza içerisine çekmek markanın ve görsel düzenlemenin birinci önceliğidir. Bütün durağan vitrine sahip mağazalar arasında hareketli vitrin ve reyona sahip olan mağaza olmak sizi ön plana çıkartacaktır.
g'petto ile mağaza içerisinde bir tiyatro sahnesi canlandırmanız mümkündür. Müşterileriniz alışveriş yaparken aynı zamanda aldıkları ürünün ve alışveriş yaptıkları markanın hikayesini minik tiyatro gösterileri sayesinde öğrenebilir. Bu müşterilerinizi memnun etmekle kalmaz ona sunduğunuz mağaza atmosferinin ve hikayelerin kulaktan kulağa yayılmasını sağlar.
Коментарі