Yeni yıl neredeyse geldi!
Bu günlerde caddelerde veya alışveriş merkezlerinde gezerken her yerin yeşil, kırmızı ve beyaz renklere büründüğünü siz de fark ettiniz mi?
Bir önceki yazımızda, dünyanın her yerinde geçerli olan özel günlere ait vitrin düzenlemeleri hakkında bir seri başlatmıştık. Bu yazımızda da bu serinin devamı olarak, büyük,küçük bütün satıcıların tüm yıl dört gözle beklediği yılbaşı vitrinlerinden bahsedeceğiz.
Siz de vitrinlerinizin ve reyonlarınızın tüm gözleri üzerine çekmesini ve yeni yıla hareketli bir başlangıç yapmayı istiyorsanız, gelin yılın son görsel düzenlemelerini birlikte yapalım!
Farklı kültürlerde şekil ve isim değiştirerek de olsa var olan yeni yıl kutlamaları, geçmişi çok eskiye dayanan ve hemen hemen dünyanın her yerinde yapılan etkinliklerdir. Geleneksel bir hal alan bu kutlamalar, perakende sektörünü de yakından ilgilendirir.
2018 yılında yapılan bir araştırmaya göre, farklı özelliklere sahip tüketicilerin %78.76’sı bu özel dönemde en az bir yeni yıl hediyesi alacağını ve bunların da %64.82’sinin bu alışverişi mağazalardan yapacağını belirtmiştir. Bu noktada, alışveriş merkezleri ve büyük caddelerde bulunan mağazaların müşterileri için farklı fırsatlar ve deneyimler sunması gerekir.
Yeni yıl döneminde dikkat çekici bir vitrine ve mağaza düzenlemesine sahip olmak, kalabalık bir rakip grubunun arasından sıyrılıp, öne geçmek için oldukça önemlidir. Müşterilerini daha mağazalarına sokmadan ürünleri ile tanıştıran ve dünya çapında üne ulaşan markalar bu dönemde büyük bir uğraş gösterir.
Her yıl olduğu gibi geçtiğimiz yılbaşında da muhteşem vitrinleri ile gündem olan dünya çapında mağazaların vitrin düzenlemelerine ve bu markaların vitrin fikirlerini bu denli eşsiz yapan şeyler neler gelin birlikte göz atalım!
Macy’s Herald Square, New York
New York'un en eski yılbaşı vitrinlerinden biri olan Macy's, geçtiğimiz yıl görsel düzenlemesi için seçtiği hikaye ve onun anlatımı ile öne geçmeyi başarmıştır.
"Believe in the Wonder" hikayesi ile Noel baba olmak isteyen bir kız çocuğunun, Şükran Günü'nden Noel'e kadar olan süredeki fantastik düşünce evrenini vitrinlerinde işlemiştir. Bunu yaparken hem geleneksel hem de modern yöntemleri kullanan marka, yarattığı interaktif ortamla müşterilerini hikayenin bir parçası yapmayı başardı.
Galeries Lafayette, Paris
Galeries Lafayette, yılın her gününde muhteşem mimarisi sayesinde müşterilerine harika bir deneyim sunar. Ancak yılbaşı enerjisi bu marka için de itici bir güç oluşturur ve her yıl adından bahsettirecek mükemmellikte vitrin düzenlemeleri sergiler.
Bu yılın konsepti olarak "Christmas Beehive" temasını kullanan marka, arı kovanlarından ilham almıştır. Farklı tür ve görevden arıların, hareketli ve sesli canlandırılmaları Galeries Lafayette müşterisi olsun olmasın, herkesin ilgisini üstünde toplamayı başardı.
Aşağıdaki linkten yapılan hareketli vitrinlere ulaşabilirsiniz:
Printemps, Paris
Her yıl farklı yılbaşı konseptli devasa vitrin tiyatrolarıyla herkesi şaşırtan Printemps, Paris'in en popüler vitrinlerinden biridir.
60 adet farklı kukla ile 11 farklı pencerede kukla şovu yapan markanın, 2019 yılbaşı vitrinine makara sistemi damgasını vurmayı başarmıştır. Modern teknikler ve geleneksel kuklacılığın birleşimi; ışık ve renk oyunları ile birleştiğinde yine harika bir görsel bütünlük sağlamıştır.
Harrods, Londra
Yılbaşı düzenlemeleri ile ünlü bir diğer marka, Harrods'dır. Sadece Londra'da değil, tüm dünyada beklentileri en üst seviyelere çıkaran markanın vitrinleri, yoğun çalışmalar ve tasarımlar ile oluşturulur.
2019 yılında, "The Kingdom of Christmas" konsepti ile oluşturduğu yılbaşı vitrinlerinde, hayvan figürlerinden yoğun olarak yararlanmıştır. Bu figürlerin ve ürünlerin sergilenmesinde farklı pek çok görsel düzenleme tekniği kullanılmış, özellikle de hareketli hale getirilen tasarımlarla herkesin dikkatini çekmeyi başarmıştır.
Selfridges, Londra
Hemen hemen her yıl, ilk yılbaşı vitrinini sunan Selfridges, 2019 yılında da şaşırtmadı. Ekim ayından hazırlıklara başladı ve bu sayede yeni yılın öncü markaları arasında yer almayı başardı.
“Future Fantasy: A Christmas for Modern Times” adlı temasını farklı 13 mağaza vitrininde sergiledi. Her vitrinde, alışılagelmiş hikayelerin beklenmedik modern yorumlarını sergileyen marka, Külkedisi, Jack ve Fasulye Sırığı, Prenses ve Bezelye Tanesi gibi pek çok senaryoya sahipti. Işıklandırma ve materyal kullanımı ile farklılık yaratmaya çalışan marka, müşterilerin hayal dünyasından da yararlanmıştır.
Vitrinlerdeki hikayeleri görmek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.
KaDeWe, Berlin
Avrupa'nın en büyük mağazalarından biri olan Kaufhaus des Westens, her yıl hazırladığı yaratıcı ve göz alıcı vitrinleri ile adından söz ettirir.
2019 yılbaşı vitrini için "Get Ready for Christmas" temasını seçen marka, hayatta baktığımız ekranlardan daha genişinin var olduğunu göstermeyi hedeflemiştir. Pencereler, ışıklar ve hareketli fındıkkıranlar ile her yaş ve zevkten müşteriye hitap edebilecek bir vitrin sunmuştur.
Yeni yıl ürünleriniz için hazırladığınız görsel düzenleme planlarınızı tamamlamadan önce, dünyaca ünlü örneklere göz atmak, 2020 yılının parmakla gösterilen markaları arasında olmanızı sağlayacaktır. Vitrinlerinizi hazırlarken, önceki yazılarımızda bahsettiğimiz ipuçlarından yardım alarak her bakımdan profesyonel bir özel gün vitrinine kavuşmanız mümkündür.
Biz, Levitate Gösteri Teknolojileri olarak piyasaya çıkardığımız akıllı makara sistemi g'petto ile son yıllarda pek çok vitrin düzenlemesinde kullanılan ve hem modern hem de geleneksel özelliklere sahip görsel düzenlemeler oluşturabilmenizi sağlıyoruz. Vitrinlerinizde hareketi kullanabilmenize olanak sağlıyoruz.
Mağazalarınızın görsel düzenlemelerinde (vitrinlerinizde ve reyonlarınızda), özel veya normal gün fark etmeksizin, müşterilerinize daima farklı senaryolar sunmanıza yardımcı olacak ürünümüz ile;
- Daha fazla müşteriye ulaşabilir,
- Rakiplerinizden arasından ayrılabilir,
- Müşterilerinize farklı bir mağaza deneyimi sunabilir ve
- Markanıza olan sadakati arttırabilirsiniz.
Video Referansları:
Comments